Wilczyca

2017-08-26 14:06

 

W tym dzikim gąszczu

Gdzie wilcy swe sierści

Drą na sztuki w bojach

O sławę i inne drobiazgi

Jedna jest filozofia:

Ustąpisz – znaczy – słabyś

Niegodzien pierwszych miejsc

Przy zwycięskiej biesiadzie

 

 

W tym dzikim gąszczu

Głoszą Basiory i ich służalcy

klechdy o wilczym Graalu:

Wystarczy w czarze tej

Zamoczyć kły niecierpliwe

A zbawione będą wszystkie

Wilki z gąszcza

Macierzystego

I wszelkie wilcze pokolenia

Gąszczy

Dalejże, wilczęta młode

Podrostki i wadery

W pogoń za czarą

Sławy i innych drobiazgów

Kto pierwszy – ten wygrywa

A kogo ty pokąsasz – nie wygra

Zajmie się skowytem

I ran lizaniem

Przegra z kretesem

 

 

Jedna jest wilczyca

W tej lidze śmiertelnej

Dla mnie jedyna

Bom ją od kołyski patrzył

Dla mnie jedyna

Bo ja już tylko skowyczę

I rany liżę

Dla mnie jedyna

Bo gotowa potykać się

O te same podstępy

Intrygi, knowania, więcierze

Znam-ci ja

Basiorów jej stada

Jeślim ślad zostawił swój

W jej powonieniu wilczym

Rozpozna ostrzeżenia

Stanie w poprzek

Wybiegom i szachrajstwom

A jeślim nie zostawił…

 

 

Na ząb czy weźmie

Wszelki ochłap do Graala podobny

Czy zasmakuje

We krwi współwilczej…

Albo puchar rzekomy

Albo trup wraży

Jej udziałem się stanie

 

 

Jam przegrał…

Bez sławy

I innych drobiazgów…